torsdag 21 maj 2009

I mitt första inlägg

nämnde jag Toberts fältstudier, förutom att spela NES tittar han på SVTs program Drakarna. Han säger att han aldrig skulle ställa upp på något sådant där men jag undrar varför? Jag tror han skulle vara väldigt bra på att presentera sitt spel, han brinner ju verkligen för det, och lite extra pengar till hans projekt skulle inte skada! Tobert arbetar ju inte ensam med sitt spel även om det verkar så ibland. När han pluggade träffade han ju andra spelnördar så det är han, en kille som heter Martin och Rosemary aka Webby från England. Martin jobbar heltid och lite till på ett bolag som tillverkar spel och Webby vet jag inte riktigt vad hon arbetar med, men det är inte heltid i alla fall. Vad Tobert gör hela dagarna ska vi inte prata om.
Saken är i alla fall att om han fick några hundra tusen från Drakarna så skulle jag inte behöva pluggat till Mäklare och kunde jobba kvar på glassbilen. Men då är det ju det här med att klättra i träd. ”Men gumman, ska du jobba på glassbilen för alltid? Du är kompetent nog att hitta något bättre.” Helt ärligt skulle jag nog inte ha något emot att stanna på glassbilen. På en av mina rundor finns en så fruktansvärt söt pojke, han kommer varje gång och köper samma glass. Det är något speciellt med honom, han är som lillgammal. Jag skulle inte ha något emot att få en son som honom. Inte nu, men i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar